Alimentatie in Duitsland

  • Caroline

    Mijn ouders zijn niet gescheiden, maar ik moet het toch echt wel zelf zien rond te komen. Zou toch van de zotte zijn dat ik mijn hele leven van mijn ouders afhankelijk zou “willen” zijn.

  • willow

    Soms heeft het niets met willen te maken…………Bovendien blijf je je leven lang ouder en dat schijnen veel mensen zich dus niet te beseffen………..

    Ja, het staat in de wet dat je in principe tot de 21 jaar allimentatieplichtig bent bij KA maar wil dat dan zeggen dat je dan ook daadwerkeljik moet stoppen??? Of dat als je kind zelf in zijn/haar levensonderhoud kan voorzien en je kan het verder zelf betalen ( ka) je dit niet hoeft te doen???????

    Te vaak word er gevraagt op welke manier men onder de KA uit kan komen of minder hoeft te betalen, maar de vraag of men daadwerkeljik dit moet doen want men heeft de wet achter zich staan of omdat men zich ouder waant komt bar weinig naar voren. Niet blij zijn dat een kind verantwoordelijk genoeg is om een baan en misschien een opleiding te hebben, nee ze worden gestraft als de ouder onder de ka uit wilt, ipv dat ze dan net iets extra's hebben.

    En dit is dus wat ik ook in bvenstaande berichtjes bedoel………….

  • Car

    Getver….wat een enorm domme reaktie's geef jij!Ik erger me er enorm aan.Waarom zit jij eigenlijk op deze site als je er toch niets van begrijpt?

  • mark

    goedenmorgen. 

    vraagje. ik heb een zoon in duitsland die eind februari dit jaar 18 is geworden. moet ik nu hetzelfde bedrag blijven betalen als voorheen?  ps: zoon uit beeld sinds zijn 5 de levensjaar.