Alimentatie in Duitsland

  • Dan

    Sorry je had het idd over duitsland, weet ik helaas niets over, succes.

  • willow

    Dus na een bepaalde leeftijd zjin je ineens je kids niet meer?????En ik heb de vraag gelezen maar vind het altijd zo'n onzin dat over KA nog vragen komen of deze betaald moeten worden door de niet opvoedende/altijd aanwezige ouder…………Bij een niet gescheiden gezin gaat de opvoeding door tot het oneindige en springen ouders ook vaak bij als het moet, of de kids nu een eigen salaris hebben of niet. Het zijn en blijven je kids!!!

  • Gerard f.

    door mensen als jij hebben we zoveel doetjes in nederland

  • Hanna

    OK Gerard, zo kan hij wel.

    Caroline, ik denk echt niet dat het altijd zo is dat kinderen van niet-gescheiden ouders hun hele leven op de financiele steun van hun ouders kunnen rekenen. Ook deze mensen moeten vaak hun studie, etc. zelf betalen. Als ouders niet-gescheiden zijn kunnen ze ervoor kiezen om niet voor hun kinderen te betalen en tegen ze te zeggen: je bent nu oud genoeg, je moet op je eigen benen staan. Terwijl sommige gescheiden ouders deze keuze niet hebben. Soms zie ik berichten van kinderen die hun eigen gescheiden ouder voor de rechter dagen omdat ze vinden dat er betaald moet worden voor hun studie en noem maar op. Dit schijnt door te kunnen gaan tot de kinderen een jaar of 27 zijn! Mijn niet gescheiden ouders, waar ik stapeldol op ben, hebben me echt niet zo lang onderhouden hoor!

    Ik weet het niet. Misschien zit ik er ook wel helemaal naast. Kinderen van nietgescheiden ouders hebben ongetwijfeld weer andere voordelen. Waar ik gewoon meezit is het dwingende van sommige van die kinderen. Dan lees je weer ergens dat een welwillende vader door zijn eigen kind voor de rechter wordt gesleept omdat het kind vindt dat hij/zij niet genoeg krijgt en dan denk ik.. hou toch eens op.. zie je je vader (want die is het meestal) nu echt alleen maar als geldschieter? Beide ouders hebben vaak al genoeg ellende achter de rug door die scheiding, etc.

    Ok, ik liet mijn gedachten even gaan. Ik wil echt niemand beledigen en ik snap dat er altijd twee kanten aan een verhaal zijn. Toch vind ik dingen soms raar geregeld.

  • Hanna

    Het vorige bericht moest niet aan Caroline, maar aan Willow gericht worden. Sorry!

  • Caroline

    Hanna,

    Ik heb gezegd tot hun 21ste en daarna niet meer, want dat is bij de wet geregeld.

    Ik denk dat je de verkeerde aanhaalt.

  • Hanna

    Klopt! Dat had ik dus in mijn tweede berichtje ook al gezegd! Sorry voor de verwarring!

  • willow

    Er zijn altijd uitzonderingen maar ik word gek van dat mensen van hun KA af willen. Het is geen keuze meer als je een kind op de wereld hebt gezet ben en bljf je verantwoordelijk!

  • Gerard f.

    wat is er met jou mis gegaan dan je denkt dat je tot in het bejaardentehuis aan toe je kinderen moet verzorgen. dat zullen wel sterke karakters worden dan met zo'n pa. doe je kindere een lol en laat ze voor zichzelf zorgen als ze volwassen zijn. en zoek hulp want jij bent waarschijnlijk afhankelijk van je kinderen in plaats van andersom.

  • willow

    Niets mis met mji, maar leuke ouders die hun kids laten stikken omdat ze toevallig? gescheiden zijn…………….

    Kids heb je voor je leven en als je ze kan helpen hoor je dat ook te doen……of moeten ongescheiden ouders maar ook 21 jaar aanhouden?????