partneralimentatie en hypotheek

  • pelvis

    Hallo,

    Graag jullie mening als ervaringsdeskundigen.

    Uit informatie heb ik begrepen dat banken er niet happig op zijn om hypotheken te verstrekken aan alimentatie-ontvangers, ook al is er naast de partneralimentatie ook nog sprake van inkomsten uit vaste loondienst.

    Nu zijn wij, mijn man en ik, sinds enkele weken in het bezit van de hypotheekgegevens van de ex van mijn man, gewoon tegen betaling gedownload. Wij weten nu dat de ex begin 2008 na de scheiding een hypotheek heeft kunnen afsluiten met als hoofdsom 200.000,00 euro waarvan 155.000,00 euro aangewend voor de aankoop van een woning met een koopprijs van 240.000,00 k.k. De rest van de aankoopprijs is door de ex gefinancierd met haar deel van de overwaarde van de echtelijke woning en met een deel van de letselschadeuitkering welke aan mijn man is uitgekeerd vanwege blijvende gevolgen van een zwaar verkeersongeval, enkele jaren voor de echtscheiding.

    De eigen inkomsten van de ex als kleine zelfstandige zoals zij eind 2007 heeft opgegeven aan de gezamenlijke advocaat bedroegen 5.000,00 euro per jaar. Het gaat dus om onzekere inkomsten, niet om inkomen uit vast dienstverband. Is dus ook niet te controleren. De partneralimentatie werd vastgesteld op 15.600,00 euro per jaar voor maximaal 12 jaar. Als de ex voor de hypotheek ook deze inkomsten heeft opgegeven dat betekent dit dus dat zij op basis van 20.600,00 euro onzekere inkomsten per jaar een dergelijke hoge hypotheek heeft kunnen afsluiten. Haar eigen maandelijkse inkomsten zijn nauwelijks voldoende om de hypotheeklasten en ogb te voldoen zijnde bijna 700 euro per maand.

    Heeft iemand enig idee hoe de ex dit voor elkaar heeft gekregen? Tegenwoordig kun je met een inkomen van 21.000,00 euro per jaar uit vast dienstverband maximaal 80.000,00 euro hypotheek krijgen. In 2007, 2008 waren de regels minder streng maar of dat de helft kan schelen?! Ik heb zelf toen ik 9 jaar geleden ging scheiden op basis van mijn inkomen uit vast dienstverband van 30.500,00 euro per jaar een hypotheek kunnen afsluiten van 140.000,00 euro. We hebben al een tip gehad dat de ex er waarschijnlijk een dubbele boekhouding op nahoudt, één voor de belastingdienst en één voor de bank met hogere inkomsten, Heeft iemand hier ervaring mee en heeft tips hoe we hier de vinger op kunnen leggen?

    Er loopt op dit moment een gerechtelijke procedure om de partneralimentatie versneld af te bouwen wegens andere onrechtmatigheden tijdens de echtscheidingsprocedure en alle wat tegen de ex gebruikt kan worden is uiteraard van harte welkom. Overigens heeft de ex al sinds een jaar voor de scheiding een verhouding met een getrouwde man en is ze er heilig van overtuigd dat ze geen enkele moeite hoeft te doen om zelf voor meer inkomsten te zorgen omdat zij degene is geweest die gestopt is met werken toen de kinderen kwamen. De kinderen zijn ondertussen de deur uit dus de ex heeft gelegenheid genoeg om aan haar financiële toekomst te werken maar ja, die economische crisis hè! Vanwege mijn inkomen is de draagkracht van mijn man volgens de ex gestegen en heeft ze zelfs recht op verhoging van de partneralimentatie tot haar huwelijks gerelateerde behoefte. En dat bijna 7 jaar na de scheiding!

    Bedankt voor je/jullie reactie.

    Groeten,

    pelvis

  • jacmskth

    Thanks for sharing the article, and more importantly, your personal experienceMindfully using our emotions as data about our inner state and knowing when it’s better to de-es kodi.software calate by taking a time out are great tools. Appreciate you reading and sharing your story, since I can certainly relate and I think others can too

  • fincher

    ​Thank you so much for this. I was into this issue and tired to tinker around to check if its possible but couldnt get it done. Now that i have seen the way you did it, thanks guyswith

    cinema hd

  • Jaime Powell

    Thank you for sharing. You can experience Rokkr, an application to watch TV, TV series that I trust click here.