verplichting advocaat

  • Peter

    Civiel –> familie

    Krijg een brief van de rechtbank…

    Citaat “ Als u het niet eens bent met het verzoek, kunt u mondeling verweer voeren op de zitting. Schriftelijk verweer voeren en het indienen van stukken kan alleen met behulp van een advocaat. ”

    Vragen:

    - mag ik voorafgaand aan de mondelinge behandeling al stukken naar de rechter sturen?

    - is dit in strijd met EVRM 6 ? (er is een wetsvoorstel maar dat is er nog niet door, dus m.i. mag het ‘'’nog'' niet)

    - mag ik tijdens de zitting stukken overleggen ?

  • Marieke

    Je zult alleen mondeling verweer kunnen voeren.

    Beter vraag je een beginnende advocaat om hulp. Je laat hem alleen de stukken indienen en hij is enkel aanwezig. Zo betaal je hem alleen voor die uren.

  • Peter

    Beste Marieke,

    Jammer genoeg, waar geen geld is kan dat er niet zijn. Via RVR linksom of rechtsom resulteerd in een eigen bijdrage.

    Prio is mijn gezinnetje (peuters)

    Alleen door procederen, verwacht ik mijn gelijk uiteindelijk te verkrijgen.

    Het huidige verweer is in principe een bijzaak.

    Dus ik zal zelf gewoon in conclusie reageren naar de rechtbank.

    Als er een EU wetsvoorstel wordt aangenomen i.c.m. naar verluid de huiszoekingen, mis ik alleen een duitstalige man met een klein snorretje die dienst uit maakt.

  • Miles

    hank you so much for this. I was into this issue and tired to tinker around to check if its possible but couldnt get it done. Now that i have seen the way you did it, thanks guys

    with

    regards

    https://vidmate.onl/