Vraagje over alimentatie

  • roosje*

    Mijn ex heeft in december te kennen gegeven minder kinderalimentatie te gaan betalen, ivm minder inkomsten.

    Gaf dit als opmerking aan, maar heeft verders niks meer doorgesproken.

    In februari stort hij voor januari en februari ongeveer 60% minder dan voorheen, op de rekening van de kinderen.

    Voorheen op mijn rekening.

    Wat is jullie advies?

    Ik weet namelijk zijn draagkracht niet, begrijp wel dat hij minder wil betalen.

    Wat kan ik aandragen, kinderen zijn studerend, gaan juist nu meer geld kosten. Kosten zijn dan voor mij.

    Is het zo dat als hij een paar keer een bepaald bedrag heeft betaald, zonder dat ik daarop tegenspraak heb, dat er kans bestaat dat mijn tegenspraak niet meer rechtsgeldig is.

    Kinderen zijn 18 jaar.

    Ik heb niet zoveel zin in een advocaat, brengt aardig wat kosten et zich mee.

    Wil graag voorkomen dat de kinderen ermee belast worden.

    Groeten Roosje

  • Marieke

    Ik zou hem voorstellen om samen jullie stukken naar het LBIO te sturen. Zomaar alimentatie omlaag gooien is onverstandig omdat de kinderen dan het alsnog kunnen innen, via lbio of via deurwaarder.

    Bespreek samen met de kinderen en je ex waarom vader minder wil betalen en zorg dat je het eens wordt.. niet jij en je ex maar je ex en de kindereb.

    Een berekening via lbio kost 50 euro. Dat is de moeite waard.

  • Miles

    Thank you so much for this. I was into this issue and tired to   tinker around to check if its possible but couldnt get it done. Now that i have seen the way you did it, thanks guys

    with

    regards

    https://vidmate.onl/download/

  • Braden

    Dit is eigenlijk een heel moeilijk geval om mee om te gaan. Als de economische situatie hem niet tegemoet komt, kan hij niet genoeg voor je voorzien. Meer te weten komen: geometry dash lite