Alimentatie in Duitsland

  • Car

    Wie kan ons vertellen hoelang je alimentatie plichtig bent voor Nederlandse kinderen van Nederlandse ouders maar die in Duitsland wonen.Moeder woont in Duitsland,vader in Nederland.Moeder hertrouwd.

    Beide kinderen(18 en 22 jaar)wonen zelfstandig,waarvan de laatse samenwonend met haar vriend.Beiden willen vader voor de rechtbank halen voor een extra bijdrage in hun levensonderhoud.Vader betaald nog alimentatie voor de jongste.

  • willow

    Jouw kinderen blijven jouw kinderen waar ze ook wonen. Ik persoonlijk vind dat waar je kids ook wonen je ze moet ondrhouden * punt*

  • TopCat

    Als de kinderen kunnen aantonen dat ze niet in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien, zijn de ouders verplicht om een bijdrage te leveren.

    Deze onderhoudsplicht geldt voor BEIDE ouders! Als de kinderen zelfstandig wonen, kunnen ze dus beide ouders aanspreken.

    In sommige gevallen zelfs tot hun 27e jaar.

    Als de kinderen een “extraatje” willen, kunt u de rechtzaak met een gerust hart tegemoet zien. Die vogel gaat namelijk niet op na hun 18e jaar.

    T.C.

  • Car

    Dat ben ik helemaal met uw eens!Ze hebben het altijd goed gehad.De beide dames willen geen kontakt als er niet nog meer geld komt!

    Nogmaals er word nog steeds alimentatie betaald voor de 18 jarige en dat blijven we ook doen.Het meisje van 22 woont samen en haar partner werkt.Overigens is hun stiefvader een vermogende man!

    Op een gegeven moment moet het ophouden en naar ons idee moeten ze ook eens op eigen benen gaan staan.Waar is het eind, wanneer ze een cabrio of een paard krijgen?

  • Dan

    Klasse van je hoe lang ga je daar dan mee door.

  • Dan

    Car, je hoeft helemaal niets te betalen voor die 22 jarige, de alimentatieplicht geldt t/m 21 jarige leeftijd.

  • Dan

    Wat zou ik mbt tot die 27jarige leeftijd graag eens een wetboek/artikelverwijzing willen zien ik neem aan burgelijk wetboek1 en daar staat in tot 21 jarige leeftijd.

  • Car

    maar nog even voor de duidelijkheid:het gaat hier om het Duits recht en dat schijnt anders te zijn dan het Nederlands recht!Maar al met al….verdrietig!!

  • DE_GEKSTE

    willow schreef:

    >

    > Jouw kinderen blijven jouw kinderen waar ze ook wonen. Ik

    > persoonlijk vind dat waar je kids ook wonen je ze moet

    > ondrhouden * punt*

    je kan ook eerst lezen wat hij vraagt

  • Caroline

    Maar niet als ze al 22 jaar oud zijn.