Herziening alimentatie via LBIO of eigen procedure?

  • Vadervandrie

    Hallo,

    Sinds anderhalf jaar ben ik er in inkomen heel erg op achteruit gegaan.

    Ik heb het lang kunnen volhouden maar nu heb ik een behoorlijke achterstand in de Partner alimentatie.

    Ik vind dat de Kinderalimentatie altijd voorrang heeft, en die heb ik netjes bij kunnen houden.

    Ik ben bezig met een advocaat een herziening van het maandbedrag aan te vragen omdat de PA plus KA op dit moment al meer zijn dan mijn huidige inkomen.

    Nu heeft mijn ex het LBIO ingeschakeld. Die claimen het achterstallige PA bedrag plus een schofterige boete erbovenop. Ik kan het bedrag met geen mogelijkheid betalen, ik heb het niet eens op mijn spaarrekening staan.

    Nu is mijn vraag hetvolgende:

    Komt via het LBIO de zaak ook voor de rechter en kan ik dan mijn inkomenssituatie overleggen, of moet ik altijd zelf ook nog een (dure) procedure starten voor verlaging van de alimentatie? Gaan deze twee zaken niet door elkaar lopen?

    Als laatste nog een klein vraagje: Is het zo dat een achterstand in PA als ‘minder erg’ wordt gezien dan een achterstand in KA, of maakt dat niets uit?

  • Marieke

    Lbio legt beslag op alles. je inkomen je rekeningen etcetera

    Er komt geen zaak.

    Je moet zo snel mogelijk nihilstelling verzoeken. Dna heb je kans dat lbio zich koest houdt…

  • pinguin

    Weer een voorbeeld van het door en door verrotte familierechtsysteem in dit KUTland.

    Je moet als de donder een advocaat in de arm nemen en een alimentatie herziening aanvragen, want als het LBIO eenmaal beslag legt heb je het geld niet meer om er 1 te nemen.

    Heb ik ook moeten doen en dan nog duurt het 9 maanden voor het voorkomt. Ik maak nog sneller een kind. Al die tijd mocht ik gaan eten bij de voedselbank.

    Je bent als man gewoon aangeschoten wild en vogelvrij.

  • Vadervandrie

    Heel hartelijk dank voor jullie hulp.