Hoe snel mag je een volgende herziening ali verzoeken

  • Peter

    recent is ali bepaald

    Ontving bericht:

    Wilt u mij gegevens over inkomsten geven, want je hebt wel weer een baan.

    En ik wil daarom ook een wijziging van de alimentatie aanvragen.

    Mijn conclusie: volgende rechtszaak, maar waarom geeft ex zelf niet even haar inkomen of alternatieven?

    Ooit las ik dat er een beleid is om niet binnen 2 jaar een herzienningsverzoek in te dienen.

    Mijn gevoel is dat het bericht van destijds niet klopt, maar je weet maar nooit.

    Dus wie kan er iets meer van vertellen.. .zijn er kabinetsoverwegingen.. is het ergens in een verslag vastgelegd.

    Of is er juriprudentie?

  • pinguin

    Je ex zit in de bijstand of heeft een laag inkomen. Dan krijgt ze gesubsidieerde rechtsbijstand en kost een rechtzaak haar bijna niets. Ze krijgt dus een gratis stok om mee te slaan en dat doet ze dan ook.

    Je hoeft natuurlijk niet op dat verzoek in te gaan. Mijn mening: Zou ik ook nooit doen.

    Zelf heb ik meegemaakt dat ex een herziening aanvroeg en weigerde haar jaaropgave te overleggen. Vervolgens wordt haar inkomen, voor zover dat hoger zou zijn dan bij de scheiding vastgesteld, buiten beschouwing gelaten.

    De rechtsongelijkheid tussen man en vrouw in het familierecht is gigantisch. Je bent een untermensch en er mag met jou gedaan worden wat men wil.

    Suc6.

  • Marieke

    Verdien je echt beduidend meer dan bij de laatste herziening? Dan kan het raadzaam zijn om voor jezelf een berekening te maken wat de alimentatie zou worden.

    Een rechtszaak zou je namelijk weer veel geld kosten. Je kunt ook een eigen voorstel doen, dat je bedrag X. Gaat betalen, mits zij afziet van de herziening.

  • popeyes

    Zijn ex ziet hem aankomen met een voorstel…. Als zijn ex het al niet weet dat weet haar advocaat (met of onder toevoeging) en meteen hoe de vork in de steel zit. Zoals Pinguin al aangeeft dan gaan ze voor het maximaal haalbare wat betekent dat je met de gegevens over je inkomsten over de brug zult moeten komen.

  • Peter

    Rechters in december 2013 oordeelden: haar inkomen is niet van belang, ik heb daarbij al mijn gegevens overlegd, zij NIETS en beroept zich op bewijsnood (lekker toch), en ik moet 25 euro per maand betalen. En ja in theorie moet een rechter (art 843a onderzoek doen) .. het hof verwijst dan weer sneaky naar de feitenrechter.

    Ik kon niet in verweer, geld op. Advocatuur zegt heel opmerkelijke beschikking. Opgemerkt: het hof beschikt op meerdere punten in strijd met de Nederlandse wet en deelds door bepaalde EU wetten niet mee te nemen in hun overweging.

    Het is inderdaad zo dat de ex door blijft gaan met onzinnige zaken. Maart 2014 mondelinge behandeling, zaak 25. April 2014, mondelinge behandeling onzin zaak 26 eerste zitting. Ik heb er zo genoeg van dat ik gemiddeld 1 x 3 maanden bij de rechter sta.

    Ik heb bijzondere bijstand gevraagd (reiskosten en griffierecht). Advocaten zeggen (deze personen gemeld bij de juridisch loket) , oooo maar wilt u ff x000 euro storten na rvr wordt het wel verrekent want u zit in de bijstand. Dus ik ga mezelf verder verweren (zie staatscourant en RV).

    Nu had ik wel gelezen, oops zoveel inmiddels ca. 4000 beschikkingen gelezen, dat een rechter zegt, nu is de maat vol. Maar waar staat dat ook weer???

    Wie helpt me even op weg …