belastingaftrek reiskosten omgang

  • pinguin

    Je mag de reiskosten omgangsregeling meenemen in je aangifte kosten minderjarige. Is dit een kilometervergoeding en zo ja, hoeveel? Of moet je kijken op OV9292 en de openbaarvervoerkosten berekenen?

  • Peter

    19 ct / km geef ik op

    je mag tm 2 april 2014 nog digitaal indienen

    de site was overbelast en derhalve is dat verlengd

    indien je geen voorlopige teruggaaf hebt.. belastingwet art 64

    mag je tot 2018 je aangifte doen.

  • pinguin

    Dankjewel Peter. Ik had inderdaad ook 19 cent opgegeven.

  • JCC

    Ben ik even een geluksvogel dat ik geen omgang heb en derhalve geen reiskosten maak…. Laat ik maar niet te hard roepen voordat ik weer een herziening aan mijn broek heb hangen omdat ik geld overhoud :D

  • Peter

    PS wist je dat die 19 cent op basis was dat de benzineprijs 139/liter is !

    De benzine is al veel duurder en andere kosten zijn ook gestegen.

    Bij toeval kwam ik in gesprek met een ‘zaken meneer’. Blijkt dat er een klacht was ingedient met eis 25ct/km. Uitspraak ongegrond. Ik zal je niet vervelen met de onderbouwing van de bel.dienst.

    Ondanks dat we iets aftrekken worden we toch nog genaaid.

  • Djen

    Mijn kinderen wonen 50km bij mij vandaan, die haal en breng ik om de twee weken.

    Dat is dus 5200Km (minstens) per jaar a 19 cent is 988,-

    Klopt het dat ik dit kan invoeren bij de belasting aangifte ? Ik heb vorig jaar mijn belasting papieren door de hypotheker laten invoeren en die hebben dat destijds ook niet gedaan?

    Dus ik ben erg benieuwd of ik dit kan invoeren en zo ja kan dat dan ook nog over 2012?

    Bvd.

  • Koott

    Nee, deze kan je niet rechstreeks opvoeren.

    Je kan ze wel mee laten tellen bij de aftrekbare kosten voor levensonderhoud. Dus wanneer je nog niet aan het maximale bedrag zat wat je per kwartaal af mag trekken, dan kan je deze mee laten tellen. (Deze aftrek verdwijnt trouwens per 1 januari 2015).

    Je had kunnen proberen deze kosten mee te laten tellen bij je draagkrachtberekening. Officieel mag dat ook niet meer (vroeger was dat standaard, wel voor het lagere bedrag van 12.5 ct per kilometer ), maar in heel uitzonderlijke gevallen wordt het toch soms meegerekend.