Mijn ex besteed de alimentatie niet aan mijn zoon

  • Jh

    Weet iemand wat ik kan doen als mijn ex de alimentatie en de kinderbijslag niet aan mijn zoon besteede?

  • Marieke

    Helaas. Daar doe je niks aan. Hier was precies hetzelfde aan de hand.

    De rechter eist wel dat je betaald maar eist niet dat het besteed wordt aan dw kinderen.

  • pinguin

    Ik heb in een alimentatiezaak geeist dat naast een berekening op mijn loon er ook een berekening zou volgen op ex haar loon door de rechtbank en wat zij zou moeten bijdragen, zodat helemaal duidelijk zou worden welk bedrag er voor de kinderen bestemd zou zijn. Helaas de rechter ging daar niet in mee. Er werd wel op mijn loon een berekening gemaakt en een bedrag vastgesteld opdat de kinderen er niet op achteruit gaan, maar ex mag het geld naar eigen believen uitgeven, ook aan iets anders dan de kinderen.

    Dit is helaas het door en door verrotte familierechtsysteem in ons land.

    Maar we mogen niet klagen. Ik ga er van uit dat wij mannen, omdat we alimentatie kunnen betalen, niet direct worden afgeschoten in het openbaar op het plein voor de rechtbank als de scheiding wordt uitgesproken.

    In letterlijke zin. In figuurlijke zin wordt er natuurlijk wel roofmoord gepleegd. Je kinderen worden bij je weggeroofd en als vader wordt je vermoord en mag je vanaf de zijlijn toekijken.