achterstallige alimentatie

  • louisa

    Mijn ex- man heeft een achterstand in het betalen van alimentatie van 16 jaar. De zaak is al jaren in behandeling bij het LBIO maar er zijn altijd andere schuldeisers die weer voorrang krijgen dus helaas blijft er dan niets over.

    Mijn dochter word binnenkort 18 jaar en haar rekening nummer hebben we doorgegeven aan het LBIO.

    Mijn vraag is wat gebeurt er straks als ze 21 jaar is en haar vader geen alimentatie meer hoeft te betalen. Heeft zij nog gewoon recht op het achterstallige bedrag tot alles betaald is of krijgt zij het geld gewoon nooit meer.

  • dabbertje

    Als je al zoveel jaar bezig bent, en het LBIO er ook al jaren mee bezig is, dan kan je het antwoord al wel bedenken. Recht hebben, wil nog niet zeggen recht krijgen, en als ik het in mag schatten zal zij het geld nooit zien. Dan gaat het aloude gezegde, van een kale kip kun je niet plukken op.

    Deze vraag kan je toch ook bij het LBIO neerleggen?

  • Marieke

    Ik zou naar de deurwaarder gaan, LBIO doet maar tot half jaar terug moeite voor.

    Dus de deurwaarder inschakelen, die gaat ietsjes harder tekeer misschien in deze situatie.

    En als ze het ooit kunnen krijgen dan krijgt ze het ook na haar 21e

  • louisa

    Bedankt voor het antwoord. Het LBIO is al ongeveer 16 jaar met de zaak bezig maar het lukt volgens hun gewoon niet om geld te innen. Hij is zelfstandige geweest dus konden ze geen loonbeslag opleggen, daarna is hij een paar jaar naar het buitenland gegaan en konden ze ook geen geld innen en nu is hij weer terug maar hij heeft zoveel schuldeisers dat er nog steeds niks te halen valt.

    Ik reken er niet op dat er ooit betaald gaat worden. Maar voor mijn dochter zou het leuk zijn als er wat zou komen.

  • Marieke

    Deurwaarder legt beslag op alles van het bedrijf. Alle facturen die nog betaald moeten worden en alle liquide middelen.

    Leer voor de volgende keer dus.

    De deurwaarder kan meer bij dit soort zaken.