alimentatie bij 65 +

  • bartkesimaat@home.nl

    Mijn ex-vrouw wordt in september 65 jaar. Kan ik dan stoppen met alimentatiebetalingen, ondanks dat de wettelijke vastgestelde termijn van 12 jaar nog niet voorbij is ? Of is het dan zinvol om een herberekening aan te vragen.

  • Jan Piet of Kees

    Ik vind het jammer dat geen enkele deskundige op deze vraag reageert.

    Dit zal toch wel vaker voorkomen???

    Over een kleine drie jaar gaat mijn ex met AOW. Zij heeft dan inkomsten van pensioen en AOW.

    Vraag? stopt dan de alimentatie? moet ik naar de rechter voor herziening?

  • popeyes

    Ik ben geen ‘deskundige’, eerder een ‘ervaringsdeskundige’ maar als er een wijziging in het inkomen van de alimentatieplichtige of ontvanger komt dan kan het zinvol zijn om voor een herberekening te gaan.

    Dat is natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren die de topicstarter niet heeft vermeldt. Als het nieuwe inkomen hoger is dan het oude dan is het in dit geval voor de ontvanger verstandig te zwijgen, is het inkomen lager dan zou de pensionaris wellicht recht hebben op een hoger deel, en zou herziening zinvol zijn. Voor de alimentatie plichtige geldt uiteraard het omgekeerde, zwijgen bij een lager inkomen van de ex en mogelijk herziening overwegen bij een hoger inkomen. Maar eea hangt ook wel af van de hoogte van de stijging cq daling van het inkomen, en daarnaast ook van andere factoren.