opgelicht door ex en zie mijn kinderen al 2 jaar niet meer

  • rory

    Helaas zit ik al 2 jaar in een kwaadaardige scheiding met mijn ex vrouw en haar familie en heb ik mijn 2 kinderen al 2 jaar niet meer gezien of gesproken omdat ze tegen mij op worden gestookt.

    Ik hoop ze weer snel te zien en dat ik met mijn leven verder kan gaan.

    Ik heb een stukje geschreven over scheiden en kinderen die de dupe zijn met name door familie die ze allerlei leugens vertellen

    http://www.deweekkrant.nl/artikel/2012/mei/30/scheiding

    Via youtube heb ik een valentijn groet gemaakt voor mijn dochter,

    graag vraag ik jullie aandacht hiervoor en hoop dat je een positief reactie op het filmpje wil geven

    om druk op de familie uit te oefen door te stoppen mijn kinderen te hersenspoelen

    Beide zijn namelijk gestopt met hun studie en mijn ex en haar familie geeft mij daarvan de schuld,

    terwijl ze zelf niet in de gaten hebben dat het juist hun schuld is omdat ze alleen maar kwaad over mij praten,

    http://www.youtube.com/watch?v=Ynq2itoq4Us&feature=share

  • ValentijnS

    Tip: dwazevaders.nl

  • JCC

    Ik hoop ook voor je dat je ze snel weer ziet zodat je leven weer verder kan gaan.

    Ik hoop eigenlijk op precies hetzelfde alleen zijn de kinderhoofdjes na 2 jaar zo doordrenkt met PAS dat het verstandiger is om er het beste van te maken zonder kinderen.

  • pinguin

    Zelf elke keer dat de omgangsregeling niet doorging aangifte gedaan bij politie. Omdat er kids bij betrokken zijn maken die elke keer een melding bij Jeugdzorg. Vanmiddag heb ik daardoor het eerste gesprek met ex mbv mediator.

    Of dat helpt weet ik niet, maar het kan allicht geen kwaad als een derde ziet hoe gestoord zij is.

    Zo nam ze de laatste keer onze jongste zoon doodziek van de mazelen mee naar haar werk opdat ik voor een dichte duur kwam te staan.

  • caafje

    En waar kun je als moeder naartoe als vader de omgang niet nakomt en je toch wilt dat de kinderen contact hebben met hun vader?

    Volgens het Centrum voor Jeugd en Gezin is dat een juridische kwestie. Vader persoonlijk aan de omgang en het belang van de kinderen herinneren hielp niet.

  • JCC

    Ik begrijp ondertussen dat er vaders zijn die geen omgang meer willen met hun kind(eren).

  • esmeralda1

    Weet je, elk conflict heeft 2 kanten…soms wil de moeder de omgang met de vader frustreren, soms wil de vader geen omgang meer, soms betaalt de vader zich blauw aan alimentatie en soms is vader spoorloos en moet moeder het allemaal alleen opknappen…en zo kunnen we nog wel een tijdje door gaan.

    In al deze situaties zijn er uitsluitend verliezers en de grootste verliezers zijn de kinderen. Die hebben niet om de situatie gevraagd, worden vaak het middelpunt van twist en horen van moeder hoe slecht vader is en/of andersom.

    In dit soort situaties zijn de ouders vaak het meest kinderachtig en kunnen hun persoonlijke gevoelens niet aan de kant zetten en in het belang van de kinderen denken. Gelukkig zie je het soms ook anders gaan maar bij een nog heel veel te groot percentage gaat het mis.

    It takes 2 to tango…en dat geldt nog steeds na een scheiding…helaas realiseren de meeste ouders dat niet dat het verwekken van een kind een levenslange band met de vader/moeder van dat kind geeft…ook als ze elkaar niet meer leuk vinden.

  • JCC

    Je hebt gelijk, je reageert allemaal vanuit je eigen oogpunt.

    Het oogpunt hier is dat weer, misschien wel een top vader, zijn kinderen niet “mag” zien omdat de moeder (in dit geval) de kinderen geen plezier gunt met en bij hun vader en de vader al helemaal geen plezier gunt met ook zijn kinderen en hem doelbewust met duivels genoegen zijn levenslust ontneemt.

  • caafje

    .

  • popeyes

    Als een verzorgende ouder de afgesproken KA of PA niet ontvangt dan heeft hij/zij allerlei mogelijkheden om daar gepaste maatregelen tegen te nemen die haar/hem geen geld kosten, maar wel het gewenste resultaat behaald.

    Als een verzorgende ouder de afgesproken omgangsregeling niet nakomt, dan heeft de niet verzorgende ouder nagenoeg geen mogelijkheden om daar gepaste maatregelen tegen te nemen, en als er al een mogelijkheid is, dan kost dat heel veel geld, zonder garanties over het beoogde resultaat.

    En dit alles onder het mom van: Uitgangspunt is dat de kinderen er zo weinig mogelijk last van mogen hebben….